close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

האם מותר לשתות יין כשר ביקב?

מערכת שורשיג תמוז, תשפא23/06/2021

סיורים מודרכים ביקבי יין יש לתאם מראש. ברוב יקבי היין לא מתאפשרים סיורים עצמאיים ספונטניים. כדאי לייצור קשר מראש עם היקב ולתאם את הסיור. התשלום בעבור הסיור כולל טעימות ולעתים גם ארוחה

תגיות:

כאן בישראל פועלים יקבי יין שמציעים טעמים עמוקים ומיוחדים. אם אתם אוהבים יין תשמחו לגלות שאין כל סיבה לטוס לחו"ל רק בשביל ליהנות מיין טוב. כאן בישראל תמצאו יין כשר מתוצרת כחול לבן שמיוצר מענבים מובחרים שגדלו ופותחו כאן בארץ. הגפן נמנית עם שבעת המינים בהם התברכה ארץ ישראל ונהוג לגדל את הגפנים בגולן, בהרי יהודה, בגליל, בשפלה ובנגב מזה שנים רבות.

מה הופך יין לכשר?
יקב יינות שמבקש לייצר יין כשר נדרש להקפיד על תנאים קפדניים. בהעדר הקפדה על אותם תנאים לא ניתן יהיה לקבל אישור כשרות ולשווק יין כשר. תחילה, על היינן להוכיח שהגפנים עליהם

מתבססת הכנת היין גודלו וטופלו על פי הדין היהודי. נדרשת בדיקה מקיפה שמתמקדת בחומרי הגלם והכשרה של כל המכונות בשטח היקב. יקב כשר בצפון או בכל אזור אחר בארץ נדרש לשמור שבת כך שלא תהיה לו אפשרות לפתוח את שעריו למבקרים בשבתות וחגי ישראל.

הרבנות הראשית בישראל קובעת תנאים מחמירים לקבלת תעודת כשרות. לעומת זאת, רבנים שפועלים במדינות אחרות דווקא מקלים ראש. כך עלול להיווצר מצב בו יין שמוגדר ככשר בחו"ל אינו מקבל תעודת כשרות בארץ.

איפה אפשר לטעום יין כשר?
בין היינות שנושאים תעודת כשרות מטעם הרבנות בישראל אפשר למצוא כמה סוגים שמוגדרים כמובחרים ומשובחים. ביקור ביקב הוא הדרך הטובה ביותר ללמוד על תהליך ייצור היין. סיור ביקב מלווה בטעימות כאשר המבקרים מקבלים גם טעימה מהאווירה המיוחדת של המקום. יין כשר בישראל אפשר לטעום ביקבים בצפון, בהרי יהודה וגם בנגב. בכל אחד מהאזורים צפויה לכם חוויה מעט שונה.

יקב כשר בצפון אידאלי לאירוח של קבוצות עובדים, מסיבת רווקים או רווקות, משפחות וזוגות שמחפשים חוויה רומנטית. במהלך הסיור תזכו לפגוש אנשים מיוחדים. עובדי יקב שבוחרים להקדיש את חייהם לייצור של יין מתגלים כאנשים יוצאי דופן עם תשוקה ליין וסיפור חיים יוצא דופן.

מה כולל סיור ביקב בצפון?

  1. הדרכה על תהליך ייצור יין
  2. סיור ביקב כולו
  3. טעימות
  4. ארוחה בשרית או חלבית
  5. אפשרות לרכוש את יינות היקב במקום


איזה יקב כדאי לבחור לסיור?
סיורים מודרכים ביקבי יין יש לתאם מראש. ברוב יקבי היין לא מתאפשרים סיורים עצמאיים ספונטניים. כדאי לייצור קשר מראש עם היקב ולתאם את הסיור. התשלום בעבור הסיור כולל טעימות ולעתים גם ארוחה. אהבתם את היין? הסיור עתיד להסתיים בחנות היקב בה תוכלו לרכוש את התוצרת המקומית. קחו בחשבון שאתם עתידים לטעום כמה סוגים של יין כך שכדאי לאכול ארוחה מלאה לפני או אחרי. צאו לטיול רגלי קצר בקרבת היקב וצאו לדרך הביתה רק כאשר אתם צלולים. אל תשכחו לוודא שיש ליקב שבחרתם תעודת כשרות ובקשו טעימות רק מיינות כשרים.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה